Tatra 815 8x8 AV 30 /PMHT + ?/ 1:32 - HOTOVO

- model vyprošťovacího jeřábu

Moderátor: Radim - PMHT

Tatra 815 8x8 AV 30 /PMHT + ?/ 1:32 - HOTOVO

Příspěvekod jozkin » ned 23. říj 2011 23:53:23

Konecne som sa vrhol aj na stavbu starsieho mdelu plzenskej AV30, pripravoval som sa na nu par rokov - zbieral som podklady, zhanal som rozne zlepsovaky a vymyslal upravy. Moje pripravy nakoniec vyvrcholili vydanim prazskej verzie tohto auta a este modelu T815 AD28 od RW. Niektore diely pouzijem z prazskej verzie (odtah, interier budky zeriavnika, radlicu). Vdaka spolupraci s Ripperom si model vylepsim aj niektorymi dielmi, ktore su prekreslene z AD28. Motor pouzijem od Vimosu - ale skrateny o dva pary valcov, na podvozok pouzijem upraveny kopiu podvozku v VTcka. Ale kedze podvozok stale nemam domysleny (a ani sa mi don moc nechce), tak osom zacal nadstavbou:

Obrázek

Na druhu stranu, okrem ramu som si vystrihoval do zasoby a sem-tam aj zlepil dalsie casti:

Obrázek

No a este porovnanie zariadenia na odtahovanie nakladnych aut:

Obrázek

Horne je zo starsieho modelu a spodne je uz prekreslene na prazskom AVcku (original z modelu) - na obe pouzijem to novsie :)

Zial fotky su dost nekvalitne - asi mi pomaly umiera fotoaparat... Ved ma uz asi 5 rokov... Nechal som si v Prahe okopirovat plechy na striebornu samolepiacu foliu. Takze teraz ich budem obliepat - ziel, tento model ma strukturu protismykovych bledsiu a vacsinou sa nevytlacila... Az bude co fotit, tak doplnim dalsie fotky a pokusim sa aj zvysit ich kvalitu :)
Naposledy upravil jozkin dne sob 22. zář 2012 2:21:33, celkově upraveno 1
... normálne je vlastnit (viac) originál(ov)
Lepim preto, ze ma to bavi, tak ako ma to bavi a to, co sa mi paci.
Uživatelský avatar
jozkin
Rotný
Rotný
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned 28. lis 2010 17:37:41

Re: Tatra 815 8x8 AV 30 /PMHT + ?/ 1:32

Příspěvekod jozkin » ned 12. srp 2012 17:30:08

Tak a je to tu. Plzenske AVcko uz stoji na vlastnych kolesach :)

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Ako som uz pisal vyssie, tak je vidiet upravy oproti povodnemu modelu: Kabina je od Rippera (prefarbena z AD28 - priamo od RW), akurat som do nej naznacil tunel oproti predlohe trochu odlisny, ale pre moju spokojnost mi to staci (je to upraveny diel z interieru kabiny na T815 od PMHT), kabina zeriavnika ma interier a doplnene stresne okno (podla prazskeho AVcka), podvozok je pozmeneny z VTcka od RW, nadstavba ma otvoreny bok a polepil som ju plechmi okopirovanymi na striebornu foliu (zial textura nie je moc viditelna - lepsie to bude na prazskom AVcku). Motor je skrateny od Vimosu (intenzivne zabudam z ktoreho modelu, ale v pripade zaujmu mozem doplnit).

Ostava mi este dokompletovat centralnu ruru (chybaju mi cela rury a hlavne prepojenie medzi podvozkami s prevodovkou - este som si nenameral potrebne rozmery), dorobit rameno vyloznika s kladnicou, navijaky, oporne nohy a skatule na naradie atd.

A este fotka oboch rozrobenych AVcok spolu so starym pokusom o plzenske AV (ked mi ho otec kopiroval, tak mu dosla cervena farba, takze AV ma netradicnu zltu... Teraz uz len dokumentuje povodnu kabinu od PMHT).

Obrázek
... normálne je vlastnit (viac) originál(ov)
Lepim preto, ze ma to bavi, tak ako ma to bavi a to, co sa mi paci.
Uživatelský avatar
jozkin
Rotný
Rotný
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned 28. lis 2010 17:37:41

Re: Tatra 815 8x8 AV 30 /PMHT + ?/ 1:32

Příspěvekod Radim - PMHT » ned 12. srp 2012 19:48:29

Dobrej mišmaš :-), ale proč ne,

jen se chci trochu zastat kabiny, kdyby byla rovně nalepená a taky s interiérem, vypadala by normálně ;) ,
původní kabina je stará 9 let !!!, to je dlouhá doba, dveře jsou širší a kabina je tím delší a je naše blbost že jsme ji neopravili,
ale nezdálo se nám že by to byl takový problém, :oops:
jsou modely které mají větší handycap ... ;) , :P
Nejlepší model je ten dokončený....
Radim - PMHT
Administrátor
Administrátor
 
Příspěvky: 333
Registrován: ned 21. lis 2010 8:12:22

Re: Tatra 815 8x8 AV 30 /PMHT + ?/ 1:32

Příspěvekod jozkin » ned 12. srp 2012 21:34:52

Tak kabina ma svoje muchy a ta zlta, ktoru som odfotil na poslednej fotke je tiez nejakych par rokov na tom torze... Ale planujem po dokonceni oboch AV 30 zepit aj povodnu kabinu pre dokreslenie situacie. Viem, ze povodna kabina ma nejakych 9-10 rokov a uz vtedy som nebol moc spokojny najprv s oknami, neskor aj s tvarom. Aj preto som so stavbou tolko otalal.
Dovod, preco som pouzil kabinu od RW bol ten, ze ju mal nakreslenu na ADcko, tak som ho poprosil o jej prefarbenie, ak by nebolo AD28cky, tak by som sa svojpomocne pokusal upravovat kabinu z prazskej AV30. Dufam, ze som niekde uviedol, ze na stavbu Plzenskej AV30 som sa pripravoval od jej zakupenia (asi rok po vydani) a konecne som sa odhodlal k jej stavbe. Zial nezvolil som najvhodnejsie postupy pri lepeni, takze nakoniec asi nebude uplne podla mojich predstav, ale budem sa ju snazit dokoncit co najlepsie.
V ramci priprav na tento model som si bol v Plzni auto nafotit a premyslal a zvazoval som moznosti, aky podvozok a kabinu pouzit, pripadne ake upravy zvolit... Jednou z moznosti, ktoru som zvazoval bol aj podvozok z Kolosa (prve vydanie z Modelexu). Nakoniec som sa rozhodol pre tuto zmes casti a zatial som s vyberom spokojny :)
... normálne je vlastnit (viac) originál(ov)
Lepim preto, ze ma to bavi, tak ako ma to bavi a to, co sa mi paci.
Uživatelský avatar
jozkin
Rotný
Rotný
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned 28. lis 2010 17:37:41

Re: Tatra 815 8x8 AV 30 /PMHT + ?/ 1:32

Příspěvekod Radim - PMHT » ned 12. srp 2012 22:45:07

Vím, bavili jsme se o tom, bacha na kabinu z AD28, je zase kratší
Nejlepší model je ten dokončený....
Radim - PMHT
Administrátor
Administrátor
 
Příspěvky: 333
Registrován: ned 21. lis 2010 8:12:22

Re: Tatra 815 8x8 AV 30 /PMHT + ?/ 1:32

Příspěvekod jozkin » pon 13. srp 2012 1:03:10

Vsimol som si to, rozdiel je v casti za zadnymi dverami. Aj ta moja kabina je kratsia, nez by na AV30 z Plznee mala byt, ale je to asi jediny proporcny rozdiel. Povodna kabina z modelu mala navyse aj jeden rovny prelis na streche. Ale uz by som zanechal tuto diskusiu :)
Uz mam osadeny motor aj s prevodovkou a vrchne casi opornych nor medzi prednymi kolesami aj vysuvnych pod tocnou.Pokracovat by som mal popoludni... V plane mam navijaky, kryt motora a vyfuk.
... normálne je vlastnit (viac) originál(ov)
Lepim preto, ze ma to bavi, tak ako ma to bavi a to, co sa mi paci.
Uživatelský avatar
jozkin
Rotný
Rotný
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned 28. lis 2010 17:37:41

Re: Tatra 815 8x8 AV 30 /PMHT + ?/ 1:32

Příspěvekod jozkin » pon 17. zář 2012 0:41:33

Trochu som sa potykal s nechutou nieco fotit a este vacsou fotky stahovat do pocitaca a uploadovat... Ale kedze som opat pokrocil s touto stavbou, tak som sa prinutil aj k foteniu...

Od minula som dokoncil hrubu stavbu, skatule na blatnikoch a dokoncil som aj polepy foliou. Takze stavba je v hrubej stavbe hotova a chyba uz len hromada detailov ako rezerva, vsemozne majaky a svetla a radlica.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Zial nie som spokojny s vyfukom - teda jeho potrubim, hned rura vychadzajuca z tlmica je dost nestastna, ale zial uvedomil som si to az potom, ako som si vyrezal diery vo folii na prevlecenie drziakov tlmica, tak som to uz nechal tak (rura so spravnym tvarom ma tuto cast kratsiu a cely vyffuk by mal byt o nieco v predu). Spatne zrkadla su vsetky pouzite z povodneho modelu plzenskej AV 30. Kryt motora (vrchna cast toho kvadra) je nad motorom len polozeny (a dorobil som vystuhy krytu).

Radlicu uz mam trochu rozrobenu (mam hotovu lyzicu a ramena, chyba hydraulika a drziaky, ktore drzia celu radlicu na aute...).
... normálne je vlastnit (viac) originál(ov)
Lepim preto, ze ma to bavi, tak ako ma to bavi a to, co sa mi paci.
Uživatelský avatar
jozkin
Rotný
Rotný
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned 28. lis 2010 17:37:41

Re: Tatra 815 8x8 AV 30 /PMHT + ?/ 1:32

Příspěvekod jozkin » úte 18. zář 2012 22:27:20

Majaky a svetla su hotove, dokoncil som aj rezervu a dorobil k nej aj konstrukciu zeriavu. Takze ostava mi uz len radlica, k nej mam rozrobeny drziak, ktory ju drzi na osadeni na aute a samotnu radlicu s ramenami, takze ostava dorobit klby, hydrauliku a samotne osadenie na auto (zatial neviem, co s nim, pretoze povodne z plzenskej AV 30 je prilis velke a prazske, z ktoreho pouzivam radlicu je zas biele (malo by byt cervene)) - a uplne som zabudol na stupacky pod dverami kabiny... Uz idem na ne...

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek

Blesk samozrejme vytiahol retus, ale pri tom, z kolkych roznych odtienov je toto auto posladane, tak to je asi ten najmensi problem :) Zeriav pri rezerve som okopiroval z ripperovej AD 28, majaky a pomocne svetla su povodne z plzenskej AV30, iba hlavny majak je z prazskej.
Zajtra mam sluzbu do vecera a pozajtra zas skory nastup, tak dalsi progres bude asi najskor pozajtra - do tej radlice sa mi vytrvalo nechce... A to ma caka este jedna aj s celou prazskou AV 30kou...
... normálne je vlastnit (viac) originál(ov)
Lepim preto, ze ma to bavi, tak ako ma to bavi a to, co sa mi paci.
Uživatelský avatar
jozkin
Rotný
Rotný
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned 28. lis 2010 17:37:41

Re: Tatra 815 8x8 AV 30 /PMHT + ?/ 1:32

Příspěvekod jozkin » sob 22. zář 2012 2:20:46

Konecne mam za sebou stavbu jednej tatrovky a ostava druha... Ale po poriadku. Dokoncil som radlicu a tym som dokoncil aj plzensku Tatru 815 8x8 AV30.

Takze radlica:

Obrázek Obrázek Obrázek

Na poslednej fotke vidno problem s hydraulikou. Zial piesty a valce su prilis kratke, takze pri natoceni radlice piest vyjde z valca. Nejdem to uz prerabat, tak som radlicu zalepil na pevno v rovnej polohe. Ale vyskovu nastavitelnost som zachoval. Osadenie na auto som okopiroval z prazskej verzie, iba som vyrezal otvory v celnej doske. A aby nasledne radlica lepsie drzala na modeli, tak som do nej zalepil dva kusky drotu, ktore by ju mali aretovat v spravnej polohe (zapadaju do vyrezu v doske).

A uz fotky celkoveho modelu:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Sice nie som uplne spokojny s vysledkom, ale to je zial sposobene mojimi rukami :( Inak si myslim, ze dlha priprava a zlozite kombinovanie 5tich modelov prinieslo uspech a z tohto modelu mam radost :)

Este raz rekapitulacia:
PMHT 01: Nadstavba (platforma, otoc, rameno, vonkajsok budky zeriavnika, skatule na nadstavbe, naraznik, disky kolies, majaky a svetla)
PMHT 016: Interier budky zeriavnika, radlica, vrch odtahovacieho zariadenia, hlavny majak a motor otoce
RW 11: Podvozok (napravy, system zatacania prednych kolies, prevodovka, vzpery)
RW 19: Prefarbena kabina, navijak na ramene, motor navijaku na ramene
Vimos No.05: Skrateny motor

Pokracovanie v sekcii o prazskej AV 30 (PMHT - 016) S Prazskou verziou uz snad nebudem mat tolko starosti, pouzijem vacsinu dielov z povodneho modelu od PMHT, iba podvozok bude opat z VTcka od RW. Cast dielov som si pripravil uz pocas spolocnej stavby, takze az sa dokopem k spracovaniu podvozku, tak by to malo ubiehat podstatne rychlejsie (ostatne doterajsia stavba trva prave jeden rok a par hodin).
... normálne je vlastnit (viac) originál(ov)
Lepim preto, ze ma to bavi, tak ako ma to bavi a to, co sa mi paci.
Uživatelský avatar
jozkin
Rotný
Rotný
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned 28. lis 2010 17:37:41


Zpět na pmht001 - AV30 Tatra 815 8x8

  • Kdo je online

    Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron