KAMAZ 49252 DAKAR 1996 / SPIDA / 1:32 / zvukar

Moderátor: monty

KAMAZ 49252 DAKAR 1996 / SPIDA / 1:32 / zvukar

Příspěvekod zvukar » ned 08. led 2012 9:44:31

Zdravím
Ined po vydání modelu a po jeho zakoupení na výstavě v Neratovicích jsem se pustil do tohoto modelu
Obrázek
Jedná se o model závodního speciálu, se kterým se posádka Moskovkich, Kuzmin a Bagavedin účastnila závodu Granada - Dakar v roce 1996. Ined od začátku se usadili na prvním místě a udrželi je až do konce závodu. I když v polovině se začínají projevovat problémy a auto opravují denně celé noci. Nastaly problémy s ložisky, poloosami a tlumiči.
Karel Loprais v té době jede pořád své tempo a brutálně stahuje náskok rusů. Ke konci závodu už jely KAMAZy jen silou vůle a rusové vsadili na jednu kartu. Moskovkich musí vyhrát. Karel Loprais sice nasadil strhující tempo, ale nakonec dojel 13 minut za vítězným KAMAZem.
Tolik text ze zadní strany vystřihovánky a nyní k práci.

Jako vždycky jsem nejdřív udělal kola. Dezény od TEA jsem pořídil spolu s modelem. V discích jsem prořezal díry.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Dále už postupuju podle návodu. Následuje tedy základ podvozku. Zde jsem narazil na malou chybičku, která se dá lehce opravit.
Obrázek Obrázek
Dávám záměrně větší náhledy, aby bylo vidět o co se jedná. V přední části podélných nosníků jsou naznačeny výřezy pro možnost zalepení tažných ok v nárazníku. Po slepení a zkompletování hlavního rámu podvozku a snaze přilepit hotový nárazník jsem zjistil, že prořezy měly být na opačné straně podélníků. Pokud toto vezme kdokoliv další na vědomí a výřez udělá na protější straně a bílé plošky následně zapraví kouskem modré plochy odněkud z výtisku nebo zaretušuje, nebude mít žádný problém. Doufám, že ty fotky jsou dosti vypovídající o co se jedná. Pokud někdo nepochopil moje povídání, klidně napište, a já zkusím připravit názornější návod na nutnou úpravu jednotlivých částí modelu.
Úprava již slepeného rámu a navíc dobře vyztužených nosníků sice nebyla jednoduchá, ale nakonec se celkem zdařila. Takže jsem na podvozek nalepil i nárazník, následně vlepil tažná oka a držáky náprav.
Obrázek Obrázek
Pokračoval jsem sestavením pružin a dílů podkladu nástavby a jejich přilepením na rám podvozku
Obrázek Obrázek
Následovaly jednotlivé nápravy a kompletace s podvozkem
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Po podvozku následuje práce na nástavbě. Na horní straně jsem prořízl naznačené průduchy za výfuky.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Dno nástavby je podlepeno kartonem kvůli zpevnění a udržení roviny. Na tu vyříznutou mříž jsem z rubu nástavby vyrobil krabičku, kterou jsem z vnitřní strany začernil, aby přes výřezy nebylo vidět do prázdného prostoru pod nástavbou
Obrázek Obrázek Obrázek
Tady už je nástavba zkompletovaná i s blatníky a přilepená na podvozek
Obrázek Obrázek Obrázek
Pokračoval jsem kabinou. Ty naznačené mřížky v masce mi nedaly a tak jsem je prořezal. Vznikly otvory do kabiny. Vyrobil jsem malou záslepku s naznačením chladiče i když nevím, jestli tam vůbec je.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Jak jsem byl později upozorněn tak tam chladič asi nepatří. Už se k němu ale nedostanu a i kdyby, mám to lepeno kvalitně vteřiňákem, takže při pokusech o opravy by byla asi nutná celá kabina znovu.
Pokračoval jsem tedy v kompletaci kabiny a postupném vlepování připravených doplňků.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Dokončil jsem všechny zbývající drobnosti. Nejhorší pro mne bylo dostat na podvozek kardany. Musel jsem maličko zkrátit připravené papírové trubičky.
Pak už jsem nalepil přední blatníky, postavil auto na kola a zkompletoval ochranný rám. Než zaschl barevný nástřik rámu, dodělal jsem pár těch posledních doplňků jako zrcátka, světlomety na rám a náznak matek na kola.
Kompletací všech těchto věcí je model dokončen
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek
Obrázek

Jak už upozorňoval sám autor, jedná se sice o jednodušší model, než na jaké jsme od něj a třeba i od VIMOSu zvyklí, ale na druhou stranu to není ani pro úplné začátečníky.
Třeba absence značek pro začátky ohybů na celé zadní nástavbě mi dala celkem zabrat při tvarování rohových oblouků "plachty". Stejně tak na sedačkách tyto náznaky chybí. Tady to šlo ale daleko lépe, jelikož se jedná o ohnutí jednoduché bez zlomů.
Z hlediska chyb vystřihovánky jsem kromě těch výřezů v nosnících na nic nenarazil.
Jen snad upozornění pro ostatní na přední stupačky. Při jejich slepování je potřeba dávat velký pozor na orientaci ohýbání. Není to chyba vystřihovánky, ale mě se povedlo slepit obě stupačky levé. Jednu jsem pak musel rozřezat a "obrátit naruby". To byla ale moje chyba při lepení.
Na to, že je podvozek daleko jednodušší, než u výše zmiňovaných modelů, je při postavení na poličku vedle hotových modelů tento docela srovnatelný a určitě při pečlivém slepení ostudu neudělá.
zvukar
bez hodnosti
bez hodnosti
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát 18. bře 2011 8:56:52

Re: KAMAZ 49252 DAKAR 1996 / SPIDA / 1:32 / zvukar

Příspěvekod Linhi » ned 08. led 2012 18:11:56

Tak tohle se mi líbí! Parádní práce, pěkně čistě slepené, jako všechny modely v tvém podání. Sice jsem fanda do Tater, ale tyhle Kamazy se mi líbí a vzhledem k tomu, že je to jednodušší model, je šance, že bych si ho slepil i já ;)
Linhi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 95
Registrován: ned 28. lis 2010 12:23:12
Bydliště: Opočno/Praha


Zpět na 05 - Kamaz 49252 Dakar 1996

  • Kdo je online

    Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník