Po Škodě 130 RS a delší pauze kdy sem se věnoval spíše strojům větších měřítek (1:1 ) jsem se zase vrátil ke strojům menším...Po promyšlení a výběru několika vhodných adeptů na přeměnu do třetího rozměru padla volba na Škodu 130 LR Johna Hauglanda od Pana Michala Antonického v měřítku 1:24, vydané Mega Graphicem
Takže sečteno a podtrženo:
Model: Škoda 130 LR
Měřítko: 1:24
Autor: Michal Antonický
Vydavatel: Mega Graphic
Rozshah: 2 (a kousek ) strany A4
Obtížnost: 3 z 5
K modelu jsem si od TEA obědnal dezény na kola (tímto ještě jednou díky ) a od RSa okopíroval díly přídavných světel kterými nahradím stávající placatá...No a teď už hurá do stavby...
Obouvání koleček do vzorku byla premiéra a proběhla bez problémů...sice se mi při manipulaci podařilo odtrhnout několik kostiček vzorku z okrajů pásků, ale naštěstí jsem je vždy pochytal a dolepil zpět...Jinak šlo vše jak na drátkách...
Při stavbě se držím návodu, takže po kolečkách následovaly díly náprav a podvozku...Vše podlepeno jak radí návod...
...Kompletace proběhla více-méně v pořádku, trochu jsem se pral s předními tlumiči, otvory v nápravě jsem udělal nejspíš malinko menší než bylo třeba...jinak jsem žádný problém neměl, doladil jsem geometrii předních kol, doretušoval co bylo třeba, podvozek odložil a přeběhl jsem ke stavbě karoserie...
Do boků jsem si vlepil plastické kliky, zaretušoval přechody dílů a pomalu dal vše dohromady...šlo to pěkně od ruky a ani zde jsem nenarazil na žádnou nepřesnost...jedna věc na kterou je třeba dát si pozor, je překrývání bočních dílů...spodní část bočnic je zde ,,výš,, než vrchní díl..(naopak než tomu bylo u RSa)..ale to je jen takový drobný detail
Po slepení bočnic už nic nebránilo jejích spojení střechou a doplnění dalších částí karosere...!!!HURÁ!!!...už to začíná připomínat auto
Pokračoval jsem zadní částí vozu. Díly zadních světel jsem si okopíroval(1) a původní díly rozdělil na jednotlivé části. Vnitřní ,,styčné,, plochy jsem odřízl skalpelem tak, aby vznikly v těchto místech drobná zkosení(2)
Následovalo slepení zbývajících dvou dílků...no, dílečků světel a retuš(3)...Pak už jen vše nalepit na kopie původních světel a dílo je hotovo(4)
Takže to by byl jen drobný tuning, kterého si asi málo kdo na modelu všimne...ale pocit z toho mám dobrý a světla jsou trochu živější než jen ploché dílky takže bych řekl že to za tu chvilku práce...vlastně relaxace navíc stálo...a hlavně...kdo si hraje - nezlobí
A tady hotové zadní čelo osazené detaily...
...a vlepeno do karoserie stejně jako přední část...Lepení bez problémů, vše mi sedělo...
Pokračoval jsem sestavou zadního křídla...
Křídlo se mi podařilo slepit bez potíží, je třeba dávat si pozor na tvarování a sestavení jednotlivých dílů...po přilepení ke karoserii jsem pokračoval vlepením částí podvozku a žeber do karoserie, což se celkem zdařilo, jen přední žebro jsem v horní části snížil asi o 0,5mm, jinak je vše souměrné a bez vrtulovitého efektu...zřejmě náhoda
Času málo, ale chuť k lepení by byla..odložil jsem na chvíli karoserii s podvozkem a věnoval se ,,drobnostem,,...takže další pokračování nese název:
Nárazníky...
Drát pro světelnou rampu jsem nahradil plastovýmy profily firmy Tamiya (sehnatelné v obchodech pro plastikové modeláře)...díky použitému materiálu odpadá pájení...takže po natvarování dílů jednoduše slepíme a nabarvíme...
Do karoserie jsem vlepil připravené nápravy, operace proběhla téměř bez komplikací...jediné co mi nějak nevyšlo, bylo usazení zadní nápravy, kdy kola byla příliš posunuta k přední části vozu...po odříznutí zadní části styčné plochy nosiče s karoserií se mi podařilo nápravu posunout o potřebný kousek vzad a usadit kola tak, jak by to mělo být...ale kde se stala chyba, to prostě netuším...Měl někdo podobný problém???
A zde už vše připravené k postupné kompletaci a instalaci...A také karoserie s připevněnými nárazníky, což proběhlo bez potíží...přední sednul jako ulitý, zadní jsem lehce prohnul aby dolehnul k bokům a bylo hotovo...
Pokračoval jsem instalací připravené rampy a přídavných světel (světla jsem použil ze Škody 130RS RMC)...
Poslední prací, která mi zbývala bylo doretušování kol...nejdříve jsem je chtěl přetřít celá, ale nakonec jsem zaretušoval pouze hrany a vzorek přetřel černou temperou...výsledek je myslím dostačující...
Pak už jsem pouze osadil kola tam kam patří a tím jsem projel pomyslným cílem...a zde jsou ,,Cílové,, fotky
Na závěr bych dodal, že stavba byla příjemná, při troše pozornosti a opatrnosti naprosto bez problémů...až bych si jí snad slípnul ještě jednou...a vlastně, proč ne...kde že mám toho Sedláře???