T148 S1

- model jednostranného sklápěče

Moderátor: Radim - PMHT

T148 S1

Příspěvekod krizniq » úte 11. bře 2014 23:11:43

Hoy, primárně jsem stavbu házel na slovenské fórum (na českém se strhla krásná flame o RW :D)
takže zde výcuc reportu stavby zkráceně v jedné stránce:

Začal jsem nápravami, ale pevnost zvoleného řešení ve vystřihovánce se mi příliš nezamlouvala (+nejsem zastáncem napouštění vteřiňákem) a tak jsem vymýšlel jak to poladit z toho co mám zrovna po ruce.
Nuže jsem udělal takovýto pokus. Nápravy jsou duté, čehož jsem využil a vyrobil jakousi "skrytou" nápravu v nápravě, která bude držet základní tvar a váhu modelu. Uchošťour protáhnu až do nábojů a až do kol. To řešení v modelu mi příjde, že je tam zbytečně velkej prostor proto, aby kola šmajdaly (a i to na některých fotkách jiných staveb tak je)
Zatím to je vše jen nasucho na zkoušku, každopádně uvažuju nad tím, že celým trubkovým rámem protáhnu 2mm ocelovej drát čímž se snadno udrží geometrie náprav a geometrie rámu.
Rám je složen z několika tubusů a myslím, že jeden dlouhej pevnej drát tomu v rovině výrazně pomůže. Taktéž drátkové nápravy budou na drátovém vodiči lépe běhat než na prozatimních párátkách.

stručný postup: ohnout drátek, dvojmo a zamotat do sebe pro pevnost. Nasunout na drátek uchošťour, na něj namotat pásek papíru a vložit do původního dílu.

Obrázek Obrázek Obrázek

(edit teď: v současné době jsem přešel z drátků na očka na konce kabelů pro šroubky)

Zdetailnil jsem vstupní mřížku (zaostřit na takovou titěrnost je pro foťák výzva :) )
Obrázek

A zapustil ji (v modelu je to jen na plocho)
Obrázek

Detail... natažené řemeny skoro nejsou vidět, škoda docela jsem si s tím vyhrál
Obrázek

Návodovky jsou dost zjednodušené a třeba olejová vana na návodovce lícuje z obou stran, ale ve skutečnosti je ten díl širší. Taktéž tam není žádný marker kam a jak příjde zapustit. Na půlku pod motor se mi to nezdá, to by se tam nevešly ty válečky a nálevka .... asi to osadím tedy až bude kabina jak to vyjde.
Obrázek

Návodovky by to chtělo Radime ještě vylepšit.

Hraju si s koly a mezitím skáču k podvozku.
Spíchnul jsem pružiny. Vystřihovánku jsem nepoužil. Simulace drobného ohybu směrem dolů a poslední dílek je taková ta plastová stahovací páska. Původně jsem to chtěl udělat komplet z té pásky, ale po slepení to bylo jako kámen :) Tak jsem udělal z černého papíru třikrát vrstveného lamely a spodek jsem zafixoval tím plastem, který na okrajích dostatečně pruží a zároveň je pevný.
Celé pružiny jsem udělat o kousíček vyšší než ve vystřihovánce, aby mi kola neseděly úplně rovně, ale byly maličko podseklé.

Obrázek
Obrázek

Pokličky
Obrázek

A kolesa pros rovnání s a bez šroubů
Obrázek

Není to bůhví co, ale já jsem spokojenej... Zatím ;)


dodělal jsem přední nápravu, ale nic moc jsem nefotil bo mě to celkem nas...alo! :)

Nevěřím, že by někdo podle návodu byl schopen udělat funkční zatáčení! 16mm drátek (p8) na ojnici z náboje ABSOLUTNĚ nevychází - mě vyšlo 19mm ale už při pohledu na řešení mi tak nějak bylo jasné, že tohle přece nemůže fungovat a zatáčet.
Páky na ohybu vůbec nemůžou z technického hlediska druhé kolo otočit! Nevěřím, že se na tohle při testu nepřišlo?
Musel jsem obrátit bubny tak, aby ty výstupky směřovaly směrem dopředu ve směru jízdy (dle návodu mají být dozadu), pak zatáčení začne fungovat.

Je sice možný, že mám olšový ruce, ale v tomhle případě si celkem věřím.
Samotné náboje resp. homokineťáky jsou řešeny taky docela podivně resp. jsou dost na těsno a zatáčení docela drhlo, musel jsem to hodně upravovat, taktéž drátky k nábojům z ojnice kopíruje resp. o pár setin mm drhne o díl 23 což při rovném stání až tak nevadí, ale při výkyvu nápravy je to error, musel jsem 23jku trošku upravit ať je tam vůle (což je určitě způsobeno otočením nábojů)
Stejně tak "upevnění" ojnice je hodně vachrlaté - logicky nemá to dva opěrné body a tak se to viklá.

Jestli je tu někdo kdo na 148čce S1 (stejný to bude asi na NTH) od PMHT udělal přesně podle návodu funkční zatáčení ... poklona, myslím, že to ale nejde :)

BLE, zejtra to postavím na kola a snad už se zbavím podvozku.... a dám snad nějakou fotku.

Kola na sucho, abych si trochu spravil náladu.
Takhle teď vypadá funkční předek se zatáčením, dle návodu by měly být výstupky na drátky směrem dozadu a ne jako to teď mám dopředu. Ale holt to prostě nemůže fungovat imho. :)

Obrázek

Pustil jsem se do kabiny a z ní mám radost.
Staví se to samo a hezky to roste. I přes absenci šablony jsem to jakž takž naohýbal (díky Radimovi za šablonu, byť ji použiju až na dalším jeho modelu :))
Každopádně je to moje první zasklená kabina a jsem z toho jak dobře se to lepí nadšenej. Konstrukčně je to vyřešeno moc hezky a je to překvapivě pevné.
Ještě to příjde začistit, ale u mě dobrý jsem spokojenej. Sklo je lepeno, oboustrance moc nevěřím.

Plastické kliky (zvolil jsem bílou) + světla
Ještě přemýšlím, že udělám stažené okno u řidiče :)

Na kabině všechno moc pěkně sedí, ale zvolil jsem jiný postup tvorby blatníků - odřezal jsem vnitřní část a tu lepil až potom co jsem měl zalepen tvar blatníku.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Tak nějaký další progress. Jde to rychle, ale věnuju tomu málo času :)
Poskládáno jen nasucho pro představu.

Kabinu jsem chtěl předělat, ale nakonec jsem s ní (na mou první) spokojenej takže ji nechám. Na tahači ji udělám líp. Každopádně to všechno až na pár drobných nedokonalostí způsobených mnou tu a onde sedlo hezky. Lepí se to samo a není čeho se bát :)

Poklice na předkách jsem udělal oranž, líbí se mi víc a poctivě jsem všechny soukruží vyřezal a zplastičnil. Na obou výtiscích S1čky jsou kola a disky prakticky jednolité a je to škoda, v tisku se ztratil i rantl mezi gumou a diskem - je tam tak nepatrný rozdíl v barvě, že je to prakticky neviditelné. Na tahači je to barevně odlišeno skvěle. Takže možná ještě se hecnu a udělám nějaký rantlík kolem disku ať to nějak vypadá.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

U mě dobrý, relax a pohoda :)


od ABC dlouhá cesta :)
Obrázek

Tohle noční světlo je fakt napytel... ale doskládal jsem komplet předek, tak ilustrační foto

jinak než v originálu mám:
prořezanou masku, plstický nápis tatra, sání z drátku, dráteničina, svody, olejovou vanu, řemeny na motoru, poladěná "vrtule", tyčka na držení kapoty, světla se žárovkami :) , blinkry, volant, řadička, světlé kliky plastické
vyřezaný vzduch z kol + taková ta simulace splácnutí gum při zátěži, šrouby, šrouby na rouře ap.

Na váš běžný standard nic moc, ale já jsem i přes tu ne zcela stopro kabinu zatím spokojenej :)

Obrázek

potůnil jsem rezervu, ve vystřihovánce je disk s nábojem což u rezervy je nesmysl, takže jsem to udělat takto
Obrázek
Obrázek


Dneska jsem udělal rám, kterej jsem potůnil o šrouby, zadní část, kterou jsem potůnil o zasklenou zpátečku a nádrž... no a nafta se krade takže i víčko .... a zámeček :)

Obrázek
Obrázek
Obrázek

a jedna měřítková
Obrázek


Hotovo.
Diky Radimovi za skvelej model, nektere konstrukcni reseni jsou chytra a pekne pevna, jina, zvlaste snaha udelat dost veci z jednoho kusu dilu, bych priste resil jinak.
Dalsi na rade bude 148ntt anebo 815 sypac, ted si dam chvili bez lepeni :)

Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
krizniq
bez hodnosti
bez hodnosti
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 11. bře 2014 22:37:19

Zpět na pmht023 - Tatra 148 S1 6x6

  • Kdo je online

    Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník